Lynn 6 weken pedagogisch project in Sri Lanka

Een nieuwe/extra uitdaging erbij, 10 dagen in een Sri Lankaans gastgezin in een dorpje!

Alsof het niet al spannend genoeg is, krijgen we er nog een extra uitdaging bij tijdens ons verblijf in Sri Lanka! :D

Onze contactpersoon uit Sri Lanka begon er in het begin al mee, dat hij voor ons wel een speciaal extra weekprogramma wilde proberen te organiseren, het zogenaamde 'villageprogram'. Hij kreeg dat als aanbeveling van eerdere Nederlandse vrijwilligers die bij ons project waren geweest, dat hij dat misschien een keer kon organiseren voor nieuwe vrijwilligers. Volgens mij is het nog niet eerder gedaan.

Steeds meer wordt het duidelijker wat dat inhoudt. Zo gaan we 10 dagen in een Sri Lankaans gastgezin wonen in een klein dorpje een heel stuk verder het binnenland in, richting Kandy. Daar is ook een pre-school en er wonen 12-15 lokale studenten in het dorpje.

Overdag gaan we werken in die pre-school. Na het werk kunnen we met de dorpsbewoners optrekken en de lokale studenten wat Engels bijbrengen, met ze volleyballen (dat doen ze daar ook) en andere spelletjes doen, helpen in de moestuin (ze verbouwen daar veel voor hun levensonderhoud). Verder ook leren hoe we Sri Lankaanse gerechten kunnen koken. En samen met wat dorpsbewoners dingen gaan bezoeken in de buurt.

Dit lijkt mij zo gaaf, om zo ondergedompeld te worden in de Sri Lankaanse cultuur! Dirkje en ik vinden het beiden even spannend, maar hebben er heel erg veel zin in. Volgens mij is het een hele gastvrije bevolking. We gaan er maar met een totaal open blik in, want we hebben helemaal geen idee hoe het daar is. Ook weten we niet hoe het met hun Engels gesteld is daar. :P Maar dat zien we vanzelf wel.

We zullen nu wel iets korter dan normaal verblijven op onze andere lokatie met het tehuis en pre-school, maar dat is te overzien! Het zullen ervaringen zijn om nooit te vergeten!

Over 2 weken is het al zover. Time flies!

Yolande (Commundo)

Jaaaa prachtig dat verblijf in een dorp bij de mensen thuis. Helemaal in de cultuur. Jullie gaan iets prachtigs beleven. Veel suc6 en plezier.

Commundo