Lynn 6 weken pedagogisch project in Sri Lanka

Over een maand voor 6 weken naar Sri Lanka!

Hoi allemaal!

Omdat ik over 4 weken naar Sri Lanka vertrek voor 6 weken, voor het uitvoeren van een pedagogisch project naar aanleiding van een minor die ik aan het volgen ben (Pedagoog van de wereld), leek het mij leuk om een weblog bij te houden waarbij ik mijn ervaringen kan delen voor degenen die er geïnteresseerd in zijn!

Project

Ik vertrek samen met 3 medestudenten van de minor, op 13 november naar Sri Lanka. Dan start het avontuur! We zijn verdeeld over twee projecten (in 2-tallen dus), die liggen ruim een uur rijden van elkaar vandaan. Het project waar ik samen met Dirkje heen ga is een tehuis voor ondervoede, kansarme baby's t/m 3 jaar. Daarnaast is er ook een pre-school in de buurt voor kinderen van 4-6 jaar. De organisatie zorgt er vooral voor dat o.a. kansarme kinderen opgevangen kunnen worden. (Veelal zijn de baby's namelijk te vondeling gelegd of van tienermoeders. Veel mensen in het stadje wonen in erbarmelijke omstandigheden in sloppenwijken.)

Wat gaan we doen?

Hier gaan we de leidsters/staffleden/leerkrachten coachen op pedagogisch gebied, activiteiten doen met de kinderen, ondersteunen in de verzorging en voeding van de kinderen, enz...

Dit tehuis ligt onder Colombo, vrij vlakbij de kust. We slapen daar heel dichtbij ook in een vrijwilligershostel, waar we nu overigens nog maar met z'n 2-en zullen zijn. Al hopen we dat er tegen die tijd ook nog andere vrijwilligers zijn, wel zo gezellig! In de weekenden gaan we met z'n 4-en vooral op pad, Sri Lanka ontdekken.

Uitdaging

Voor nu is het vooral nog een hoop geregel, naar mijn idee. (maar voor een goed doel

Tongue Out
) We moeten al veel gaan kijken wat we daar precies willen gaan doen bij de organisatie (en hoe), wat we verder helemaal zelf moeten gaan vormgeven, want we hebben vrij weinig concrete info vanuit daar gekregen over de kinderen zelf. Het wordt dus nog spannend, want we hebben geen concreet idee wat we daar moeten verwachten van de omstandigheden. Ook spreken ze daar bij het project vrij weinig Engels (alleen de coördinator wel, maar die zullen we ook niet altijd zien). De kinderen helemaal niet en de staffleden zullen ook heel erg weinig Engels spreken. Ze spreken daar voor ons onverstaanbaar/onleesbaar Sinhala. Dat wordt dus handen en voetenwerk.

We laten het op ons afkomen, gaan de eerste dagen/week vooral observeren en meedoen, waarna we een beter beeld hebben gecreëerd waarmee we ze kunnen ondersteunen.

Het project zelf duurt 5 weken en daarna gaan we met z'n 4-en nog 5 dagen rondreizen naar andere delen van Sri Lanka, waarna ik samen met 1 van de medestudenten terugvlieg. (de andere 2 blijven nog iets langer)

We hebben er allemaal in ieder geval super veel zin in, ondanks dat het best spannend is. Zelf heb ik het idee dat het een beetje zoals Thailand is, maar de werkelijkheid zullen we daar pas ervaren!

Voor vertrek zal ik waarschijnlijk nog een berichtje achterlaten en tijdens het project uiteraard. We hebben daar internet, al weet ik niet hoe goed dat signaal zal zijn.

Mocht je het leuk vinden om deze weblog te volgen, dan kun je aan de rechterkant je e-mailadres invullen. Je ontvangt dan een e-mail zodra er een nieuw bericht of foto's geplaatst worden.

Groetjes,

Lynn

Reacties

Reacties

Ine

Ik heb met aangemeld hoor! Ben benieuwd naar al je verhalen! :D

jenny

Lynn ik heb ontzettend moeten lachen over het eten.
Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen en ik hoop dat je iets voor deze kindjes kunt betekenen. Wat een uitdaging op alle fronten.

Liefs oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo